субота, 12 березня 2016 р.

УКРАЇНЦЕМ Я ЗОВУСЯ

СВЯТО  «УКРАЇНЦЕМ Я ЗОВУСЯ – І ЦИМ ІМЕНЕМ ГОРДЖУСЯ!»
Ведуча:   Вишита колоссям і калиною,
            Вигойдана співом солов’я,
            Звешся величаво – Україною,
            Земле зачарована моя.
            Нині свято нашого народу,
            Свято України, її роду!
            Ще пройти доріг нам слід багато…
            Свято майбуття, надії свято.
МОЛИТВА
Помилуй,Боже,мене добротою!
Помилуй ласкою і поможи –
Пізнати мудрість превелику твою
І правий шлях мені вкажи!
Роз’ясни думку,щоб не загубилась
В крузі буденно – сірого життя,
Щоб душа моя в простір рвалась
До царства правди і знання!
І навчи,Боже,вірно полюбити
Мій нарід,край мій і мою родину,
Навчи Україні гідно послужити,
Дай вирости в добру людину!

І як з давніх пір у нас ведеться,
Хліб святий до свята знов печеться!
Хлібом – сіллю Вас ми зустрічаєм.
 І у нас на святі всіх вітаєм!      

  Виходять хлопчик та дівчинка з короваєм до гостей.



Дитина 1:Гостей наших любих
                  Вітаємо щиро,
                 Зустріти вас раді
                З любов’ю та миром.
Дитина 2:І на знак поваги
               Хліб візьміть із сіллю,
               Щоб життя дороги
                 Славили Вкраїну.
Дитина 1:Ми вам його підносимо
            На білім рушничкові,
            А до землі вклоняємось,
            Щоб ви були здорові.
МАТИ : Любі мої, діти,
                Всі ви – справжні українці.
                І сміливі. І кмітливі,
                Відчайдушні, не ліниві,
               Добра підростає зміна –
                Вірні діти України.
Дитина 1:Син я України – неньки!
            Українцем звуся я.
            І пишаюсь цим званням!
            В мене вдача щира й добра,
              І відвага духу й тіла,
            Українська в мене мова,
            Українська в мене сила!
МАТИ У тебе є ,сину,
Велика родина –
Велика – велика сім’я.
Найкраща країна – Твоя Україна,
Родина твоя і моя.
Калина і м’ята,
І батьківська хата,
Безкрайні пшеничні поля;
І горда єдина
Твоя Україна
Так ніжно тобі промовля:
-Гордися,мій сину!
Я- вільна,єдина,
Трудящий народ наш,як рій.
Калинова врода,
Хай буде добробут
У кожній оселі моїй.
Дитина 2:        Українка я маленька,
                          Українці батько й ненька,
                         На Вкраїні родилася,
                        В свою маму удалася.
Дитина 3:      Дітвора ми українська,
                           хлопці та дівчата.
                          Хоч на зріст ми ще маленькі
                           Та душа завзята!
Дитина 4:      Бо козацького ми роду,
                          Славних предків діти.
                           І у школі  всі вчимося
                            Рідний край любити.
Дитина 5:    Ми малі, та всі ми друзі.
                     Ми одна родина.
                     А найбільше – наша мати,
                        Мати – Україна!

Дитина 6:        Україна – рідний край,
                          Рідне поле, зелен гай,
                          Рідне село  й рідна
                          Рідне небо й рідна мати.
Дитина 7:        Наша славна Україна,
                          Наше щастя і наш рай,
                          Чи на світі є країна
                          Ще миліша за наш край?
Дитина 8:         Розквітай прекрасна  Україно,
                           Рідна земле, матінко моя,
                           Хай лунає мова солов’їна,
                           Пісня неповторная твоя.
Пісня 1. «На нашій Україні».
Ведуча:          Родина — стовбур дерева міцного.
                        Це батько й мати, бабці й дідусі.
                        Ну, словом, родичі й близькі усі.
                        І є ще предки давні — це коріння,
                        Що глибоко у цій землі лежить.
                        А діти, діти — нове покоління,
                        Це пишне гілля, що увись летить.
                       
                         Родинне дерево ось тут укоренилось,
                        На цій землі, у рідному краю.
                        Й новим гіллям так щедро розпустилось
                        Та має біографію свою.
Ведуча:  Кожна гілка, наче на долоні,
            Але кожна й таємницю має.
            Тож давайте ми послухаєм сьогодні,
            Що нам кожна гілка промовляє.
1гілка – столиця, державні символи
Ведуча:          Рідний край наш Україна –
                          квітучий  й  багатий.
                           Поцікавитись годиться -
                         В Україні є столиця?
Дитина 9:        Є у нас столиця, звісно,
                         Київ – це найкраще місто!
                        Київ – місто історичне,
                         Йому вже багато літ.
                          А воно прекрасне, вічне,
                         Навесні – каштанів цвіт.
Дитина 10:    Наш Київ розіслався
                        На горах над Дніпром,
                         Садами заквітчався,
                         Мов дівчина вінком.
Дитина 11:     Дніпро широкий, пісня солов’їна,
                       На каштанах – золота роса…
                        Рідний Київ – серце України,
                        Наша слава, гордість і краса!
Ведуча:             Вочевидь, наш Київ – славний,
                         Це тепер ми добре знаєм,
                         А от символи державні
                          Україна, діти, має?
Дитина 12:        Прапор – це державний символ,
                             Він є в кожної держави,  
                               Це для всіх – ознака сили,
                              Це для всіх – ознака слави.

Дитина 13:     Синьо – жовтий прапор маєм -
                         Синє небо. Жовте жито.
                         Прапор свій оберігаєм,
                          Він святиня, знають, діти.

Дитина  14:   Прапор свій здіймаєм гордо, 
                           Ми з ним дужі і єдині,
 
                           Ми навіки є — народом,
 
                           Українським, в Україні.

Дитина 15:    Наш герб – золотавий тризуб,
                         Це волі вкраїнської дух.
                         Відомий з минулих віків,
                         Від пращурів, від козаків.

Дитина  16:   Слова палкі, мелодія врочиста,
                        Державний гімн ми знаємо усі.
                        Для кожного села, містечка, міста –
                       Це клич один з мільйонів голосів.
      Звучить гімн України.
2 гілка – сім’я
Ведуча:          Сім’я, родина, рід –  які слова святі.
                       
Вони потрібні кожному в житті.
                        Якщо зміцніє хоч одна родина -
                        Міцніша стане наша Україна.

Дитина 17:    Рід, родина, сім'я
                      Серед них – маленька я.
                     Мов перлинка – намистинка,
                      Я дівчатко – українка.
                       Родовід – моя родина .
                      Я ж її мала краплинка.
Дитина 18:    Люблю всю родину я ,
                     Разом ми – одна сім’я !
                      Бо козацького я роду,
                      Рідну землю люблю зроду.
Дитина 19:    Маму, тата поважаю,
                       Їм здоров’ячка бажаю!
                        І, бабусю, дідуся –
                        Всіх люблю й ціную я.

Дитина 20:     Батько, мати, брат, сестричка
                        І всі інші члени роду, -
                       Всі належать до одного
                     Українського народу.

Дитина 21:    Батьки для нас – це найдорожчі люди,
                       Вони піклуються про нас.
                       І хай завжди в нас тато й мама буде.
                      Й ніколи світлий не проходить час.
Дитина 22:   Хай Бог охороняє вас від злого,
                         Хай світить сонце і колосяться жита,
                         Щоб були ви щасливі і здорові
                        На многії і многії літа!
Ведуча:          Линь же, музико, в небо гучніше,
                        І лунай у добрий час!
                      Линь же, пісне веселіше,
                       Ми співаємо для вас!
Пісня 2. «Україна – це ти..»
На землі великій
 Є одна країна:
Гарна,неповторна,
Красна,як калина.
І живуть тут люди
Добрі,працьовиті
 І скажу,до речі,
Ще й талановиті.
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші складають
Про ліси і гори,
І про синє море,
Про людей і квіти…
То скажіть же ,діти,
Що це за країна?
Всі. Наша славна Україна!
Он повзе мурашка,
Он хлюпоче річка.
Не зривай ромашку,
Не топчи травичку.
В зелені діброви,
 В китицях ліщина.
Глянь,яка чудова
Наша Україна!

Люблю тебе,моя Вітчизно мила,
Твої поля і небо голубе.
Бо ти дала мені малому крила.
То як же не любить мені тебе?

Люблю тебе я ,мила Україно,
І все зроблю,щоб ти завжди цвіла.
Я буду вчитись в школі «навідмінно»
Щоб мною ти пишатися могла!

Люблю твої ліси ,струмки,джерельця
І все – усе,що є в моїм краю!
Тепло долонь ,і розуму ,і серця
Я Україні милій віддаю.
3 гілка - рідна мова
Учень. Кожен народ гордий з того, що він має свою державу, свою мову.Кожен народ - патріот своєї країни, він любить її, поважає її закон і бореться за її незалежність і волю, якщо того немає.
Учениця. А ми, українці, тільки зовсім недавно здобули свою незалежність, у 1991 р. Тепер у нас є свої держава, воля, своя мова. І хоч як не глумились із нашої мови, принижували і забороняли, не хотіли слухати і чути її мелодику звучання, а сьогодні вона відроджується.
- Ой, хтось до нас іде!
-Якась дівчинка...Сумна дуже...
-Та годі вже вам! Ач, розбалакалися. Це ж іде наша рідна мова.
-Такий гарний край, сонячний, багатий і широкий, а вона йде та йде... Іде та плаче. Плаче та сльози втирає. Так багато хат, шкіл, церков, а для неї немає місця...
 Хлопчик. Чого ти тут, бідна дівчино?
Дівчинка. Прогнали мене.
Хлопчик. Хто посмів тебе прогнати? (Сердито закричав хлопчик і зірвався на ноги). Невже це правда? Чи є на світі такі лихі люди? Та ж тепер увесь світ визнає людські права!
Дівчинка. Ти, мабуть, мене шануєш, і не дозволиш, щоб мене забули. (Сказала дівчинка, схиливши голову).
Хлопчик. І чи завжди так було?
Дівчинка. О, ні! Колись я була щаслива і багата! Моя мати була вільна, славна. Увесь світ її знав. А тепер? Усе змінилось.
—Яка бідна, заплакана дівчинка!.
—Яка сумна сирота! —.
 —Хто ти? Як ти називаєшся?
Дівчинка. Я — Українська Мова. Мене виганяють з України. Я блукаю по чужині і не маю спокою. На чужині також мене забувають, у хату не пускають.
Діти. Нещаслива ти, наша рідна мово!
-Бідна мово!
-Ми тебе не забудемо!
- Ти будеш із нами жити — нам будеш оповідати вірші, казки,- байки!
-Будеш співати нам пісні.
-Ти допоможеш нам пізнати країну наших батьків, дідів. Щоб і ми знали, хто ми, чиї ми діти.
Дівчинка. Знаю, любі дітоньки. Ви мене шануєте, любите і не забуваєте. Не можу йти далі. Хочуть мене забути, а я ще живу і буду жити! Я буду жити в устах і серці українських дітей, що мене — Українську Мову не забувають і ніколи не забудуть!
Учень Сумна, невесела історія. Але я впевнений, що  у нашій школі, з рідною мовою так ніхто не поводився. А тому я закликаю усіх: Любіть рідну мову!

Маминої мови.
Нею квітне поле
І гудуть діброви.

Можеш призабути
Запах рути - м’яти
Але рідну мову
Мусиш пам’ятати.

Можеш не впізнати
Голосу діброви.
Та не смій зректися
Маминої мови!

Рідна мова
 Почалася з маминого слова,
З буйних трав і синього Дніпра
Рідна мово, зіронько ранкова,
 Кущ калини з рідного двора.

Ти журлива пісня мого діда,
Коровай весільний на столі,
 Вишиванка сонячного літа,
Сад вишневий щедрої землі.

Дівчина з привітної господи,
Із пшениці сплетена коса,
 Рідна мово, серце мого роду,
 Ти мій біль ,моя любов, сльоза.

                4 гілка – народні символи.
Ведуча:  Діти, зараз давайте відгадаємо загадку і дізнаємось, про що буде розповідати наша наступна гілочка.
            «З квітів його виплітають,
              Ним голівку покривають,
              Щоб дівчинку зберіг –
               Український оберіг». (віночок)

Ведуча:  Подивись на квіти України.
            Скільки квітів у її саду.
            Кожна квітка – справжняя перлина.
            Як намисто я вінок сплету.
Діти виходять і плетуть віночок.
Дитина 23: Вінок Україні сплітаємо , друже!
               Знай, квітка найперша в віночку, то – ружа.
            Де б не цвіла, але ружа віднині
            Серце своє віддає Україні.
            Пишна троянда, чи скромна шипшина –
             З ружі почнемо вінок України.
Дитина 24:    Мальва в вінку, як садочок квітує
            Мальва себе, як надію дарує.
Дитина 25:     Барвінок до вінка в’яжи.
                         У квітці цій – життя душі.
                       Як небо квітка ця блакитна,
                         В вінку займає місце гідне.
Дитина 26:    До вінка вплетем калину –
                         Нагадає хату рідну,
                         Нагадає землю рідну –
                         До вінка вплетем калину.
Дитина 27:    Волошка в віночку –
                         Від неба, від літа.
                         Волошка – це квітка,
                         Що вміє дружити.
                         Волошка нас в свята  церковні вітає.
                        В відварі з волошок нас мама купає.
Дитина 28:    Як без вишні не садок,
                       Так без маку – не вінок.
                           Цілу купу нарвемо –
                           Всім віночки сплетемо.
Ведуча:          Ці віночки – обереги
                      Знати всім з дитинства треба.
                       Це барвистий спів землі,
                        Пам’ятай його завжди.
                      Ну, а ми часу не гаймо,
                      Дружньо  пісню заспіваймо.
                     Про країну – нашу неньку.
                    Як віншуємо її гарненько.
Пісня 3. «Діти України».
Ведуча:          Наші давні і добрі символи. Їхнє коріння сягає глибини століть.
Дитина 29:    Червоні кетяги калини
                         Горять вогнями усіма.
                         Без калини нема України,
                        Без народу Вкраїни нема.
Дитина 30:    Мій край чудовий - Україна
                       Тут народились ти і я.
                        Тут над ставком верба й калина,
                      Чарівна пісня солов’я.
Дитина 31:    Посадіть калину  на городі
                           Щоб заквітнула земля!                 
                         Із роси – пречиста врода,
                         З неба почерк журавля.
Дитина 32:     Посадіть калину…коло тину,
                      Щоб злагода цвіла!
                       Буде щедрою родина –
                       Буде честь їй і хвала.
Дитина 33:     Посадіть калину …коло хати
                         Щоб на всеньке на життя!
                         Стане кожен ранок святом.
                         Та мудрість, віра чиста і свята.
Ведуча:          Посадіть калину… в чистім полі.
                         Хай вона освятить час!
                       Рід наш любить дуже волю,
                        Хай же воля любить нас!
Пісня 4.«Квітуча Україна»
                         Прокидається ранок
                       І сонце вже сходить
Голівками квіти кивають
На сцену життя знову виходить
Моя Україна живая.
Із квітами в косах, з піснями у серці
А також із прагненням волі
У нас є держава і миру озерця
Доволі загарбань, доволі
Танець «Зажурились галичанки»
Ведучий.
Вона – Незалежна, вона – суверенна
І буде такою до віку
Душа в нас безмежна, глибока вогненна
Ми в неї шукаємо ліку.

Живи, процвітай щасливому світі
Моя дорога Батьківщино!
І ти вже не зникнеш із карти у світі.
Велика і вільна Вкраїно

Дай щастя Боже нашій Україні,
Такій великій рідній і єдиній
У кожне місто і село квітчасте
Пошли любов і світле щастя

 Мир на землі – це затишок і тиша,
Це сміх дитячий  і душі політ ,
Коли поет чарівні вірші пише
Про незвичайний , дивовижний світ .

Мир на землі – це росяні світанки ,
Краса і творчість , пісня у гаях .
Мир на землі- це вечори і ранки
Із радістю і щастям у серцях .

Мир на землі – це дім і мама, й тато ,
Й любові стільки- просто через край !
Це та земля , де щастя є багато
І в кожній хаті – хліба коровай .

Це та земля , де сміх і пісня лине ,
А діти йдуть до школи знов і знов.
Й ніколи у боях ніхто не гине,
Бо там господар – щастя і любов .

Не сумуй ,моя Вкраїно,
Буде в нас і в будень свято.
Доки ще цвіте калина -
Доти ми усі багаті!
Пісня «Не сумуй ,моя Вкраїно»
Я вчилася любити Україну – як вперше мене мати повивала
Я вчилася любити Україну – як мати колискову заспівала.
Я вчилася любити Україну – коли гойдалась в люлечці вербовій
Я вчилася любити Україну – як шепотіло листя у діброві.

Я вчилася любити Україну – коли дідусь казки розповідав
Я вчилася любити Україну – коли пісні про козаків співав.
Я вчилася любити Україну – як вперше прочитала Кобзаря
Я вчилася любити Україну – коли на небі сходила зоря.

Я вчилася любити Україну – коли у лузі зацвіла калина
Я вчилася любити Україну – як зазвучала пісня солов’їна
Я вчилася любити Україну – як чула шепіт стиглого колосся
Я вчилася любити Україну – коли пісні звучать дзвінкоголосі.
Я вчилася любити Україну – з водою, що пила із джерела
Я вчилася любити Україну – із мовою, що матінка дала
Я думала,що вчилася любити Україну
Та неможливо вчитися любити все  своє життя .

Всі  :   Без України я не можу жити, бо просто Україну я люблю!

Немає коментарів:

Дописати коментар