субота, 12 березня 2016 р.

Конспект уроку

Математика    1 клас
Тема. Вправи на засвоєння навичок  додавання і віднімання в межах 10..
Мета. Закріпити навички додавання і віднімання в межах 10. Розвивати швидкі та точні обчислювальні навички, математичне мовлення, увагу, пам'ять, логічне мислення, кругозір учнів. Вчити допомагати слабшим, дати поняття про значення слова добро. Виховувати бережливе ставлення до природи.
 Обладнанняпідручник «Математика»(автори  М.В.БогдановичГ.П.Лишенко) макети дерев, гнізда з пташками, зображення Червоної Шапочки, білочки, їжачка, вовка, зайцямалюнки весняних квітів; горішки для білочки, сонечка, виготовлені з горіхових шкаралуп, корзинка з квітами.


                                         Хід уроку
I.       Організаційна частина.
 1.Створення емоційного настрою:
- Я посміхнулася вам, а ви посміхніться один одному і подумайте про те, як хороше, що ми сьогодні разом.
- Ми спокійні, лагідні, привітні. Глибоко вдихніть і видихніть повітря. Видихніть вчорашню образу, злість і неспокій. Забудьте про них.
- Вдихніть в себе свіжість зимового повітря, тепло сонячних промінчиків. Я бажаю вам гарного настрою і успішного дня.
- Діти, кому дозволимо сісти першими? (Дівчаткам)
Вірно, спочатку краса, а потім сила.
2. Очікування:
Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Нових знань, гарного настрою і т. д.)
3.Створення ігрової ситуації.
         Діти, чи любите ви казки? Сьогодні у нас не просто урок, а урок- казка. З ким ми будемо подорожувати, ви скажете самі, коли відгадаєте загадку.
Старенька бабуся край лісу жила,
 Гостинці для неї онука несла.
-     Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
 -    Як казка ця називається?
 -     Хто відповість?
 Отже, ми з вами складемо математичну казку про "Червону Шапочку".
II.      Закріплення вивченого матеріалу
1.Усний рахунок. (за методикою О.Дубогай «Навчання в русі»)
- плесніть у долоні стільки разів,скільки росте на галявині ялинок;
- тупніть ніжками ось стільки разів (показую цифру 5);
 підстрибніть стільки разів ,скільки росте грибочків ;
-нахиліть голівки вперед 6 разів  .

 2. Робота з геометричнім матеріалом.
     -   Пригадайте, як починається казка? (Жили-були мама і донька...). Так. А де ж вони жили? (У будиночку).
-        А будиночка у нас немає. Побудуймо разом математичний будинок для Червоної Шапочки.
-        Назвіть, скільки в будиночку трикутників, чотирикутників.
-     Які ще геометричні фігури ви побачили?
  3.Хвилинка каліграфії. (за методикою О.Дубогай «Навчання в русі»)
Давайте порахуємо героїв нашої казки(діти рахують казкових героїв :Червона Шапочка,Бабуся,Вовк).
Цифру 3 ми перш ніж написати в зошиті  напишемо у повітрі рукою,носом,правим плечем,лівим плечем.
4. Усні вправи
-        Продовжуємо  казку.
У неділю мама напекла пиріжків і попросила дівчинку, щоб вона понесла бабусі гостинець.
Ось і пішла дівчинка. Доходить до лісу, а там напис. Дівчинка не вміла читати, бо ще не ходила до школи. Тож допоможемо їй:
Багато лісу - не губи,
Мало лісу бережи,
Нема лісу посади.
-        Діти, що ви зрозуміли з цього прислів'я? Червона Шапочка вам дуже вдячна, вона тепер знає, що ліс треба оберігати.
Йде далі Червона Шапочка, сонечко яскраво світить та щось у лісі неспокійно. Дитяче серденько говорить: "Зупинись". То пташки так стурбовано кричали. Уночі був сильний вітер, і гнізда попадали на землю. Пташки просять Червону Шапочку і нас із вами допомогти їм.
Але як нам дізнатися, де місце кожного гніздечка? Є номери гніздечок на дереві, а на гніздечку записано приклад. Треба обчислити приклад і прикріпити гніздечко, щоб воно не падало.
Приклади:
10-9,    6 + 3,    7-5,    9-6,   3 + 1,
4 + 2,   10-3,    4 + 4 , 8 + 2,   8-3.
-        Діти, а якби ми відмовилися допомогти, що сталося б з пташенятами? Аж ось і вони, які гарненькі. Полічіть, скільки їх? (10).
Повторюємо склад числа 10: (за методикою О.Дубогай «Навчання в русі»)
 Цифри,слухай мій наказ:
Довго ,цифри ,не баріться,
По порядку розберіться!
(діти стають парами як на склад числа )
5 і 5;  9 і 1;  8 і 2;  3 і 7;  6 і 4;        1 і 9;  2 і 8;  7і 3;  4 і 6.,
-        Йде далі Червона Шапочка, наспівуючи:
Не стріляй горобчиків, сину, не стріляй.
Цвірінчать їм хочеться в цей зелений май.
Не стріляй горобчиків та усіх пташок,
 їм радіти хочеться, як й тобі, синок.
                                           (В.Сосюра)
Коли чує, хтось ніби схлипує. Озирнулася довкола і побачила білочку. Та тікала від лисиці і розсипала горішки. Допоможімо їй зібрати. (Шкаралупки від горіхів склеєні між собою, ніби цілий горіх, в які вставлено записані на папері приклади. Діти беруть горішок, обчислюють приклад).
-3 = 5                             4+ =9
-2 = 8                                       10-=5
+7 = 10                            3 + = 4
-        Молодці, діти, швидко допомогли білочці. А тепер вона хоче вас попрохати:
... Поводьтеся в лісі тихо
 І не койте в ньому лиха.
Ліс не любить пустотливих,
Метушливих і крикливих.
Гілок, прошу, не ламайте
 І травинок не займайте,
І тоді в казкове диво
Ви потрапите... Щасливо!!!                   
                        (Л.В.Кодрацька)
-        Пообіцяємо білочці поводитися в лісі, як вона нас просить? От і добре.
Фізкультхвилинка.
Засиділись в царстві казки,
Встали дружно,
Лапки в боки, вгору вушка
Скачуть білочки-подружки,
1,2, 3,4,5-
По гілках вони летять.
Кожен ранок на галяві
Спритно роблять вільні вправи...
1,2,3,4,5-
Люблять білочки стрибать.
3. Робота над задачами.
-        Відпочили. Тож продовжимо нашу казку далі.
Уже половину лісу пройшла Червона Шапочка. І тут нова пригода. На одному з дерев побачила дівчинка жучків. Спочатку хотіла їх налякати, а потім вирішила, краще їх порахувати. Почала рахувати, аж тут підійшов їжачок. Ось що він розповів про цих жучків.
—      Це сонечка, дуже корисні комахи. Вони знищуюсь попелиць. Сонечок треба оберігати. До того ж, вони і погоду передбачають: перед дощем дуже мляві, а погожого дня рухливі.
Червоній Шапочці соромно стало, що вона забула про сонечок. Мама ж її вчила: "Сонечко, сонечко, полети на небо..."
—      Скільки ж нарахувала сонечок дівчинка? Ніхто не знає. А ми дізнаємося тільки тоді, коли розв'яжемо задачу.
Задача. На першій гілочці 5 сонечок, а на другій - на 3 більше. Скільки сонечок на другій гілочці?
—      Діти, хто повторить задачу?
 — Хто повторить умову задачі? Хто запитання?
—      Скільки сонечок було на першій гілочці? (5).
—      На другій? (Невідомо).
—      Що сказано в задачі про кількість сонечок на другій гілочці? (На З більше).
—      А що означає на 3 більше? (Стільки ж як на першій та ще 3). Як же нам дізнатися, скільки сонечок на другій гілочці?
(5 + 3 = 8).
(Розв'язування задачі діти самостійно записують у зошити. Діти пишуть із мішечками з сіллю на голові).
5.Пальчикова гімнастика (за методикою О.Дубогай «Навчання в русі»)
Стук стук постук
Молоточки стукають.
Будують будиночки для зайчат
Ось з таким дахом,                              (долоньки над головою)
От з такими стінами ,                            (долоньки близько щічок)
От з такими вікнами,                             (долоньки перед собою)
От з такими дверима,                           (одна долонька перед собою)
І от з таким замком!                               (зчепили руки)
 6. Задачі у віршах.
—      Ось і ліс закінчується. Вже недалеко й бабусина хата. Але увагу дівчинки привернула галявина, на якій росло багато квітів. Червона Шапочка підійшла і вже хотіла нарвати їх для бабусі та її затримав зна­єте хто? Зайчик. Він охороняв ці весняні квіти. Діти, подумаймо, які квіти могли б рости на цій галявині? (Учні називають весняні квіти, я доповнюю ілюстраціями).
7.Релаксійна хвилинка. (дихальні вправи за методикою О.Дубогай «Навчання в русі»)
Заплющіть очі на хвилинку і уявіть собі що ви на весняному лузі. Вдихніть пахощі весняних квітів,затримайте дихання ,щоб насолодитися цими неповторними митями.
Вдихаємо через ніс,а видихаємо через рот.

Зайчик запропонував Червоній Шапочці розв'язати задачі у віршах, а ми їй допомагатимемо.
 5 берізок, 2 смерічки
Зеленіють над потічком.
Біля них одна ожина...
Скільки всіх дерев, скажи-но? (7)

Біля річки на галявці
 Знайшли моркву сірі зайці.
8 морквин - це немало,
1 з'їли, скільки стало? (7)

Гляньте, білочка одна
Визирає із дупла.
Ще одна стрибнула з гілки,
А за нею ще три білки
. Прошу вас, діти, милі,
Щоб всіх білок полічили. (5)
Зайчик подарував дівчинці для бабусі кошик з квітами, намальований на аркуші паперу, а зі зворотного боку написав:
Не рвіть квіток, не убивайте,
 Життя одне не віднімайте,
 Воно дано їм, як і нам,
Радіти сонцю і вітрам.
 7. Розв 'язування прикладів
- Весела і радісна йде дівчинка до бабусі. Ще б пак. Адже два гостинці для неї має, стільки добрих справ зробила. І кого, ви думаєте, вона зустріла? (Вовка). Так. До того ж, він декілька днів нічого не їв. Але перш ніж з'їсти дівчинку, він попросив її розв'язати приклади, які йому задали в лісовій школі. Ви ж знаєте, що Червона Шапочка до школи ще не ходить і може припуститися помилок. А ми їй допоможемо. Прикладів дуже багато, тому ми їх поділимо.(приклади за 3 рівнями)
 О                              О                             О
7 -4=                           1о-7=                  10-7+1=                                                                   
2+6=                            9-5+4=                4+3-2=                                                  
10-8=                           6+2-3=                10-10+5=
5+3=                            4+3+3=                7+3-4=
Вовк: Дякую і тобі, Червона Шапочко, і вам, діти, за допомогу. Ви такі розумні! і як я міг з'їсти таку гарну дівчинку разом з бабусею? Мені - соромно за себе. Я обіцяю, що більше цього не робитиму. А зараз я хочу виправити свою помилку і допомогти Червоній Шапочці віднести  бабусі гостинці, бо вона і так втомилася. Правда, діти?
-         О вже й бабуся іде зустрічати онучку. Обидві веселі і щасливі.
III. Підсумок  уроку.
—      Наш урок закінчується. Якщо вас зацікавили пригоди Червоної  Шапочки, то ми можемо продовжити з нею зустрічатися. Думаю, що мама і надалі відпускатиме її до бабусі.
—      Чи сподобався вам урок? Що саме?
   А чи справдилися  ваші очікування від уроку?
   Якщо ви задоволені своєю роботою,підніміть відповідний смайлик.
Ось і пролунав дзвінок
Закінчився наш  урок.
За роботу по заслузі

 Щиро дякую вам, друзі.

Немає коментарів:

Дописати коментар